עדויות באשר לחשיבות הטיפול בניקוי המעי הגס

סיוע בגמילה

פרופסור קרטר, ראש אגף התזונה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת טוליין:

"ניקוי המעי הגס היא שיטה מעולה להסרת רעלים לאחר שתיית אלכוהול מופרזת והתמכרות לסמים מכל הסוגים. שרידי הסמים והחומרים האחרים ברקמות ממוגרים בעזרת ניקוי המעי הגס …ודוחים כל רצון להשתמש בסמים או לשתות משקאות חריפים. ניקוי המעי הגס חייב להיות חלק מהטיפול הרפואי בכל מתמכר."

מאת: מורטון ווקר, DPM ב "מכתב טאונסנד לרופאים וללקוחות: גיליון אוגוסט \ ספטמבר 2000 (מס' 206\205)

טיפול יעיל בבולימיה

הנסיכה דיאנה המנוחה שסבלה מבולימיה, תיארה:

"ניסיתי במשך שנים לקבור את צרותי תחת הררי מזון. אולם אחרי שהפרזתי דאגתי לגזרתי ולכן הכרחתי את עצמי להקיא. מדובר בכפייתיות נוראה. אולם עתה, אחרי שאני עוברת טיפול שגרתי של ניקוי המעי הגס, אני כבר לא מוטרדת כל כך בשל המזון שאכלתי. אני מבינה שכל המזון המיותר נשטף יחד עם הרעלים שגרמו לכאבי הראש האיומים מהם סבלתי. מקורן של המיגרנות שלי הוא אלרגיות למזון, ומאז שהתחלתי בטיפולים בניקוי המעי הגס, לא סבלתי ממיגרנה ולו אפילו פעם אחת."

"די מרפאת את כל צרותיה בתרפיה מוזרה במים", דה גלוב, כרך 40, מס' 22, ה1- ליוני 1993.

חולי הערמונית

"שטיפות המעי הגס הן הטיפול הראשוני הנדרש לבעיות בבלוטת הערמונית, שהרי הן מונעות את הצטברותם של פסולת וצואה שחוסמות את פי הטבעת… ההשלכות של החוליים והמחלות העלולים לנבוע מהזנחת ניקיון המעי הגס ומאי סדירות פעולות הקיבה הן עצומות."

ד"ר נורמן ווקר, "בריאות המעי הגס", נורווק פרס, אריזונה (1995)

טיפולים בבעיות עקרות, ללא שימוש בחומרים כימיים

"אנו רואים בעצירות דבר המשפיע על פוריותה של האישה. הסיבה הנפוצה ביותר לעצירות קשורה בעוותי הבטן (עוויתי המעי הגס). התכווצות זו של המעיים משפיעה על אברי האגן הרגישים למתחים (עוויתי אברי האגן) והדבר גורם לבעיות גינקולוגיות כגון הפלות, דימום, מחזור בלתי סדיר, כאבי המחזור ועקרות.

בבעיות אלו מומלץ לטפל בשיטת ניקוי המעי הגס ולהימנע מטיפול כימי."

ד"ר יהודה שופאק